torsdag 8 juli 2010

En dag i Almedalen

Efter tre dagar i Almedalen försöker jag idag smälta alla intryck. Det är tredje året i rad som jag har haft förmånen att få delta i denna vecka och också denna gång har jag deltagit genom Fjärde Storstadsregionens utmärkta arrangemang. I år är Almedalsveckan större än någonsin när det gäller antalet seminarier och det var därför svårt att välja bland det stora utbudet. Under måndagseftermiddagen kl 14 var det t ex 70 seminarier som pågick samtidigt.

Mitt val blev att under måndagen lyssna till Kerstin Ekberg. Linköpings Universitet, Ulla Lindqvist, LO, Veronica Palm (S) m fl på seminariet om "Återgång i arbete - arbetsplatsens betydelse. Därefter deltog jag i Fjärde Storstadsregionens seminarium om regional utveckling samt två seminarier som SKL anordnade: Från sjukhussängar till e-hälsa" och "Välfärdens finansiering".

På kvällen var det partiledaren Lars Ohlys tur att prata. Jag lyssnade på detta tal och också det efterföljande samtalet i "Efterhört" med Göran Gabrielsson och Lars Adaktusson. Denna inspirerande dag avslutades med middag på fartyget Tolkien tillsammans med andra deltagare i Fjärde Storstadsregionens arrangemang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar