onsdag 7 november 2012

Att knäcka äggkoden

Gården Lilla Greby
Ikväll har jag hämtat tre flak med ägg, det vill säga 90 stycken. Ett flak hem till familjen, ett till min dotter Sara och ett som ska levereras till en bekant efter beställning. Ja, när äggen är så fina och goda är det många som vill ha just dessa ägg.

De ägg jag berättar om är Kravmärkta och ekologiska och produceras av min syster och svåger på gården Lilla Greby utanför Linköping.

TV-programmet PLUS uppmärksammade äggproduktionen för drygt en vecka sedan och via länken kan du se ett inslag från gården samt läsa om hur du kan ta reda på var äggen som du köper kommer ifrån. Länken Att knäcka äggkoden.

Jag känner mig väldigt glad över att se hur gården utvecklas och att min systers och svågers arbete är så framgångsrikt.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar