lördag 13 september 2014

Mitt valmanifest som (S) kandidat till Landstinget i Östergötland

Med Mats Johansson (S), oppositionsråd


Jag är övertygad om att den socialdemokratiska ideologin grundad på jämlikhet, frihet och solidaritet är avgörande för en god samhällsutveckling. Därför är jag socialdemokrat.

Framtidens samhälle bygger på hälsa
Jag vill arbeta för ett jämlikt, jämställt och solidariskt samhälle genom att öka människors hälsa, minska och motverka klyftor och förbättra tryggheten för människor. Jag tror på människors inneboende kraft och vilja att medverka till samhällets utveckling.

Jag vill förbättra hälsan och göra den jämlik
I mitt politiska arbete verkar jag för att kvinnors och mäns hälsa sätts i centrum för politiken, en jämlik och jämställd vård samt att vården upplevs som trygg och rättvis. Min vision om ett jämlikt samhälle kan läsa om här.


För en jämlik och köfri vård
Som socialdemokratisk kandidat till Landstinget i Östergötland/Region Östergötland arbetar jag för:
- allas rätt till en jämlik vård
- att hälso- och sjukvården ska vara köfri
- att det ska vara enkelt att nå sin vårdcentral
- en förbättrad vårdkvalité och arbetsmiljö

Om du också vill se en sådan förändring kryssa gärna mitt namn på plats nr 8 i landstingsvalet.

Läs mer om vår hälso- och sjukvårdspolitik här och Socialdemokraterna i Östergötlands program "Vägen till ett jämlikt och jämställt samhälle".




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar