fredag 21 november 2014

Nytt förtroendeuppdrag under mandatperioden 2015-2018

Nu är det drygt två månader sedan valdagen den 14 september och de flesta kommuner, landsting och regioner har formerat sitt valsamarbete för mandatperioden 2015-2018. Landstinget i Östergötland, som 2015 blir Region Östergötland,  kommer att ledas av en samarbetskoalition mellan Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Folkpartiet och Centerpartiet.

Den nya koalition påbörjade ledningen av landstinget vid Landstingsfullmäktiges sammanträde den 3 november. Vid mötet valdes Mats Johansson, Kaisa Karro, Christoffer Bernsköld, Rebecka Hägg, Torbjörn Holmqvist och Eva Andersson till regionråd för Socialdemokraterna.

Vid detta tillfälle utsågs också nya ledamöter till Landstingsstyrelsen, blivande Regionstyrelsen, och jag hade här glädjen att vara en av dem som valdes in i styrelsen. Vid gårdagens gruppmöte för Socialdemokraterna genomfördes val till beredningar och utskott inom Region Östergötland och jag utsågs vid mötet att ingå i Regionstyrelsens beredning för ägarfrågor. Vid nästa veckas sammanträde med Landstingsfullmäktige kommer dessa och andra valärenden till Region Östergötland föreslås att fastställas. 

Jag är mycket stolt och glad över att som socialdemokratisk ledamot blivit vald att ingå i Regionfullmäktige, Regionstyrelsen och Beredningen för ägarfrågor under mandatperioden 2015-2018. Ett stort och varmt tack till alla som bidragit till detta. Jag lovar göra mitt yttersta för att fullgöra uppdragen på bästa sätt och motsvara det stora förtroende jag fått av väljarna i Östergötland och det socialdemokratiska partiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar