söndag 12 mars 2017

Riksdagbesök med Anna-Lena Sörenson (S)


I förra veckan hade jag förmånen att under två dagar få följa Anna-Lena Sörenson (S) under hennes arbete i Riksdagen. Anna-Lena är riksdagsledamot, gruppledare och vice ordförande i Socialutskottet och har nyligen också fått uppdraget att ta över som utredare för Apoteksutredningen. Under åren 2003-2010 var Anna-Lena Sörenson Landstingsråd i Landstinget i Östergötland (idag Region Östergötland). Under mina två intressanta och lärorika dagar i Riksdagen fick jag bland annat delta i ett utskottsmöte, lyssna till en debatt om apoteks- och läkemedelsfrågor samt en frågestund riktad till ministrarna Magdalena Andersson, Margot Wallström, Morgan Johansson m fl. Jag känner mig mycket imponerad av Anna-Lenas arbete och samtidigt fylld av ny kunskap och energi att fortsätta mitt politiska arbete för ett jämställt och jämlikt samhälle.  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar