måndag 11 januari 2010

Brysselresa

På fredag ska jag medverka i ett seminarium i Bryssel med temat "Migration - a challenge for more equality in health". Seminariet arrangeras av nätverket ERLAI som East Sweden är medlem i. Jag ska vid detta seminarium berätta om vårt arbete i Östergötland som handlar om "Regional utveckling för nyanländas etablering". Vid seminariet kommer också medverkande från England och Italien att beskriva sitt arbete. Jag kommer att lägga stort fokus på det hälsofrämjande perspektivet i våra utvecklingsinsatser. Se gärna Regionförbundets Östsams hemsida om vårt regionala arbete: www.ostsam.se - projekt - nyanlända.

Under torsdagen kommer jag att få möjlighet att delta i ett seminarium om
"European growth and jobs in 2010" samt också lyssna till en av utfrågningarna av de 26 EU-kommissionärskandidaterna till EU parlamentet. Det går också bra att följa utfrågningarna via nätet: www.europarl.europa.eu/hearings

Jag berättar mer om Brysselresan inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar