torsdag 23 december 2010

Julen är här!

Idag är det dagen före julafton och de flesta av julbestyren är klara. Jag ser fram emot juldagarna som jag har förmånen att få fira tillsammans med min familj och närmaste släkt på olika sätt under de tre kommande dagarna.

Jag är uppväxt med att se julen som årets viktigaste högtid och minns hur vi gjorde all julmat från grunden i mitt föräldrahem och julpyntade hela huset. Jag har fört vidare en hel del av dessa traditioner till min egen familjs julfirande. Julen blir på så sätt en tid för gemenskap och samvaro, men också en tid för vila och återhämtning.

Jag kan se tillbaka på ett mycket händelserikt år både politiskt och arbetsmässigt och i ett kommande inlägg kommer jag att ge några reflektioner på året som gått. Denna dag vill jag dock bara uttrycka min tacksamhet över att få leva i ett land med fred och demokrati.

Jag har nu haft min blogg under ett års tid och jag vill på detta sätt önska alla mina läsare en riktigt God Jul och Gott Nytt År.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar