måndag 6 december 2010

En helg med studier

Under helgen har jag förberett mig inför den tenta jag ska göra på onsdag och som handlar om en kurs i Forsknings- och utvecklingsmetodik på 7,5 poäng som jag läst under en 10-veckors period under hösten. Det var några år sedan jag läste en universitetskurs och det har varit roligt att få möjlighet att fördjupa sig inom detta område, särskilt då mina arbetskollegor är mycket kunniga inom området.

Några timmar hos min dotter Sara med nästan hela familjen, med glögg och lussekatter, blev ett trevligt avbrott i studierna och helgens höjdpunkt.

Idag har jag förberett mig inför morgondagens kvällsmöte med Stockholms (S) Förening "Bättre och Jämlik hälsa", dit jag är inbjuden för att berätta om mitt arbete med genus och hälsa - "Hälsa som mål och medel för ett gott samhälle". Ska bli roligt att få berätta om mina tankar om modellen och de olika reaktioner som jag mött då jag presenterat modellen. Hoppas på en bra diskussion där jag får ta del av medlemmarnas åsikter om en modell där jämställdhetsperspektivet är utgångspunkten för en god och jämlik hälsa. (Se mitt tidigare blogginlägg.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar