torsdag 25 november 2010

Matilda Boson - en ambassadör för både VM och Linköping

I måndags hade jag ett trevligt och givande lunchmöte med handbollsspelaren Matilda Boson från Malmslätt i Linköping. Vi pratade om hennes handbollsspel i landslaget, Spårvägen och RP, träning, tävlandet och allt annat som hör idrotten till. Då jag själv spelat tennis och deltagit i turneringar nationellt och internationellt under många år kunde jag dela och förstå många av hennes erfarenheter. Jag fick sluta med tennis när jag var 25 år p g a en ryggskada, men jag hade precis som Matilda gärna fortsatt spela även vid 30 år.

Matilda är en av ambassadörerna för VM i handboll som bl a spelas i Linköping och Norrköping under vecka 3 2011. Jag kan inte tänka mig en bättre ambassadör för VM, landslaget och Linköping än Matilda. Hon utstrålar glädje, optimism och målmedvetenhet tillsammans med stort kunnande och ödmjukhet. Jag hoppas på fortsatta framgångar för Matilda i hennes handbollsspel och i hennes arbetsroll som idag, förutom att vara VM ambassadör, omfattar en management roll i företaget Serica.

Jag hoppas vi i Linköping förstår att ta vara på Matildas kunnande och egenskaper. Jag vill själv vara en del i det så långt det är möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar