måndag 1 november 2010

Mina uppdrag som förtroendevald

Idag har jag deltagit i mitt första Landstingsfullmäktige sammanträde som denna gång var en utbildningsdag för alla fullmäktigeledamöter. Dagen handlade om landstingets politiska organisation och styrprocesser, hälsan i Östergötland och rollen som förtroendevald. Utbildningsdagen innehöll flera bra föredragningar och trevliga panelsamtal med både ledande politiker och tjänstemän.

På socialdemokraternas partikongress i lördags valdes jag till ledamot i Regionförbundet Östsams fullmäktige och att också ingå i Landstingets pensionärsråd.

Jag har idag tillträtt som ledamot i Landstinget i Östergötland. En dag som jag sett fram emot länge. Genom mitt arbete vet jag att det är mycket att sätta sig in i som förtroendevald och ett stort ansvar att medverka i styrningen av landstinget och länet. Jag ser fram emot att ta mig an de uppgifter som väntar och hoppas på bästa sätt kunna motsvara det förtroende som jag fått.

Läs gärna mer om mina mål och ambitioner i min avsiktsförklaring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar