söndag 17 oktober 2010

Min politiska avsiktsförklaring 2010 - 2014

Detta kommer jag som ledamot för Socialdemokraterna inom Landstinget i Östergötland att arbeta för under den kommande mandatperioden:

Jag vill förbättra hälsan och göra den jämlik
Som ledamot i landstinget arbetar jag för att kvinnors och mäns hälsa sätts i centrum för politiken, en jämlik och jämställd vård samt att vården upplevs som trygg och rättvis.

Jag prioriterar följande områden:
- Hälsofrämjande och sjukdomsförebyggande arbete
- Ungdomars hälsa, särskilt unga kvinnors psykiska hälsa
- En samordnad vård och vårdkedja

Jämställdhet är en förutsättning för jämlikhet
Därför är dessa frågor viktiga för mig:
- Kvinnors rätt till heltid med möjlighet till deltid
- En individualiserad föräldraförsäkring
- Lika vård och bemötande för kvinnor och män inom hälso- och sjukvården

Läs mer här om vad jag vill åstadkomma i landstinget och hur målet om en god och jämlik hälsa kan uppnås: Avsiktsförklaring för Birgitta Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar