torsdag 7 oktober 2010

En stort och nytt steg tar sin början nu

Två och en halv vecka har gått sedan valdagen. En tung valförlust för socialdemokraterna på riksdagsnivå har utökats med förluster i både Linköpings kommun och Östergötlands landsting. Inte mycket gick vår väg denna gång. Det tar tid och måste få ta tid att smälta förlusterna, tid för att fundera och reflektera över varför det gick som det gick. Själv är jag inte där än, då jag vill börja analysera. Känner att jag behöver mer tid och genom lugn och ro få krafterna tillbaka först.

Det som jag dock redan är mycket glad och stolt över är att jag blev invald i Landstingsfullmäktige. Jag ser också mycket fram emot att tillträda som ledamot i Landstingsfullmäktige den 1 november. Det kommer att kännas både stort och högtidligt när mitt namn ropas upp som en av 101 ledamöter som ska styra och leda landstinget de närmaste fyra åren, om än i opposition. Fram tills dess ska jag förbereda mig på bästa sätt för att då med nya krafter och höga ambitioner delta i det politiska arbetet. Detta som jag varje dag under nästan fyra år sett fram emot. Det är en stor händelse i mitt liv som tar sin början nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar