torsdag 11 november 2010

Att kunna blicka framåt

Idag har jag fått mina första handlingar till Landstingsfullmäktige. Jag är också inbjuden till min första landstingsmiddag och ska imorgon på min första överläggning med landstingsgruppen som nyvald ledamot. Det är mycket som är för första gången för min del denna höst. Att få uppnå ett mål, som jag gjort genom att bli invald i landstinget, känns stort och varje dag känns speciell på så sätt denna höst.

Valförlusten och den pågående stormen kring partiledaren och partistyrelsen till trots ser jag fram emot mandatperiodens arbete. Jag hoppas kunna vara en del i förnyelsearbetet och tror att socialdemokratin kommer stark ur den kris som man just nu befinner sig i.

Att jag idag har möjligheten att blicka framåt, att tänka i veckor, månader, årstider, år och till och med en mandatperiod är ingen självklarhet för mig. För två år sedan var min situation annorlunda p g a sjukdom och tidshorisonten sträckte sig bara veckor framåt. Om jag skulle nå mitt mål eller hur mitt liv skulle bli var då osäkert. Med detta i mina tankar känner jag extra tacksamhet och glädje över att vara där jag är idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar