onsdag 4 januari 2012

Nyårsönskan för 2012

Fyra dagar har gått på det nya året 2012. När jag nu ser tillbaka på 2011 års stora händelser i världen, så är det på den arabiska våren jag tänker, den djupa finanskrisen i Europa och USA, katastrofen i Japan och på Utöja, klimatförhandlingarnas tillkortakommanden och Socialdemokratins ledarskapssvårigheter. Men jag tänker också på saker som att Lena Sommestad blev S-kvinnors nya förbundsordförande, att jag som förtroendevald för (S) fick möjlighet att delta i det politiska arbetet och inte minst på glädjen att ha familj och vänner nära. Ja, listan kan göras lång med både goda och svåra händelser.

Nu vänder vi blad, ord som har blivit klassiska, passar bra i denna tid. Jag vill börja med min nyårsönskan. Det jag önskar för det kommande året är att Hoppet om en bättre tillvaro och värld återvänder till människor och att alla som kan bidrar till detta. Utan hopp, känsla av mening och delaktighet går vi en mörk framtid till mötes, så låt oss gemensamt arbeta för att hoppet och framtidstron återvänder och uppfyller oss alla under detta år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar