onsdag 15 september 2010

Det är roligt att vara socialdemokrat!


Tänk vad en valarbetardag kan innehålla många olika och trevliga saker. Dagen började med att vi var fem morgonpigga socialdemokrater som delade ut frukt- och informationspåsar utanför US. Sedan ett intressant lunchmöte med Tomas Östros. Många positiva människor möter upp och trots svaga opinionssiffror känns det roligt att vara socialdemokrat, vilket avspeglas på dessa bilder. Det kan bara betyda att vinden vänder till på söndag.


Under eftermiddagen ett upptaktsmöte i valcentret inför de 100 sista timmarna till valdagen och därefter direkt ut till min hemort Askeby för att dela ut tidningen Aktuellt i politiken och lite annat valmaterial. En speciell känsla att dela ut material där jag också är född och uppvuxen.

Som en helt annorlunda upplevelse deltog jag sedan i min syster och svågers invigning av sin nya hönsanläggning för produktion av ekologiska ägg. 21 000 höns är ett imponerande antal och jag önskar dem verkligen lycka till med denna stora satsning.

En händelserik dag som snart avslutas med en rödgrön partiledardebatt. Det är roligt att arbeta politiskt och att vara socialdemokrat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar