söndag 19 september 2010

Valdagen är äntligen här!


Idag har den dag kommit som jag väntat på sedan den 3 februari 2007; den dag som jag tog steget att bli medlem i Socialdemokraterna. Varje dag sedan dess har jag tänkt på, planerat för och hoppats på att denna dag ska leda fram till att Socialdemokraterna åter får förtroendet att leda Sverige. Jag har också hoppats och önskat att denna dag själv få väljarnas förtroendet att representera Socialdemokraterna.

Nu är dagen här och jag kan redan se tillbaka på en fantastisk valrörelse tillsammans med mina socialdemokratiska vänner. Vilken kraft det finns när man kämpar tillsammans för något som alla brinner för. När alla hjälps åt med stora som små saker. När riksdags-landstings- och kommunkandidaterna som står överst på listorna arbetar sida vid sida med nya som gamla medlemmar med och utan uppdrag i en alltid positiv och hjälpsam stämning. Oberoende hur det går kommer jag att bära denna varma känsla med mig från detta val.

Under veckan tycker jag också Mona Sahlins ledarkvaliteter äntligen börjar visas upp genom TV:s valdebatter. Gårdagens program i TV 4 om statsministerkandidaterna tycker jag var mycket bra och hennes avslutande tal var fantastiskt. Förlorar vi valet beror det inte på vad Mona Sahlin har sagt utan på att man inte lyssnat på vad hon har sagt. Jag minns fortfarande också hennes lysande tal på Stora Torget i Linköping för någon vecka sedan med värme.

Så stolt jag är över vår partiledare Mona Sahlin, så stolt jag är över alla mina partivänner och att få representera vårt parti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar