söndag 6 februari 2011

Mitt partiledarval är Lena Sommestad

Idag har jag tagit ställning i partiledarfrågan. Jag vill se Lena Sommestad som vår socialdemokratiska partiledare. Lena är till yrket professor i ekonomisk historia och har varit chef för Institutet för Framtidsstudier 1998-2002, miljöminister 2002 - 2006 och VD för branchorganisationen Svensk fjärrvärme 2007 - 2010. Just nu forskar Lena om samspelet mellan klimatpolitik och socialpolitik.

På sin intressanta blogg skriver Lena Sommestad att hon vill se en kunskapsbaserad och progressiv politik. Genom uttalanden och de artiklar och debattinlägg som hon skrivit inom bland annat områden som jämlikhet, marknadsekonomi, barnfattigdom och miljöfrågor visar Lena att hon har bred kunskap och själv lever upp till denna ambition. Här kan du i kvällens Rapportsändning se en intervju med henne.

Socialdemokratiska studentförbundet var bland de första som tog ställning för Lena Sommestad. Jag har gjort det idag. Jag tror att vi genom Lena skulle få en mycket kunnig, framtidsinriktad och modig partiledare. Om du själv vill stödja Lena Sommerstad som socialdemokraternas partiledare kan du göra det genom medborgarinitiativet Kom igen Lena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar