onsdag 4 augusti 2010

En spännande arbetshöst

Idag är det onsdag och jag har arbetat två dagar efter min semester. Fortfarande är vi bara några få som har kommit tillbaka, så det är lugnt och tyst på min arbetsplats. Har hunnit gå igenom en del mail och börjat planeringen för hösten. Det som jag mest ser fram emot i mitt arbete under hösten är konferensavslutningen av EU projektet Healthy Regions den 21-23 september i Bryssel. Mycket spännande och intressant arbete återstår med att summera kunskap och erfarenheter från detta tre-åriga folkhälsoprojekt innan vi kan redovisa våra erfarenheter tillsammans med de övriga fem EU regionerna från Danmark, England, Italien, Belgien och Tyskland. Men också flera andra uppgifter känns intressanta att få vara delaktig i under hösten.

Min kunskap om folkhälsa har växt och fördjupats sedan jag började med detta område hösten 1999. Jag ser idag betydelsen av detta förhållnings- och arbetssätt inom många verksamhetsområden och alla politikområden. Min ambition och förhoppning är att kunna förmedla vad jag lärt till så många som möjligt med syftet att skapa bättre förhållanden för alla.

En spännande arbetshöst väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar