lördag 28 augusti 2010

Valarbetet fortsätter

Valarbetet fortsätter och nu är det bara tre veckor kvar till valdagen den 19 september. Under veckan har jag varit i vår valstuga på Trädgårdstorget i Linköping en stund varje dag och haft flera trevliga samtal med väljare om vad vår socialdemokratiska politik står för. Jag har också delat ut flygblad utanför Universitetssjukhuset under en tidig morgontimma samt skickat brev med min valfolder till vänner och bekanta.

Idag har jag också valarbetat i Linköping och denna gång var det vår
nya folder "Investera i sjukvården" som beskriver vår hälso- och sjukvårdspolitik i Östergötland som jag delade ut. Mats Johansson, Anna Larsson och Martin Tollén beskrev våra satsningar på ett fint sätt under eftermiddagens torgmöte. Här kan du läsa om vad vårt program innehåller (se vänstra menyraden).

Hälso- och sjukvårdspolitik innehåller många dimensioner och tar tid att sätta sig in i, men är därför också så intressant att arbeta med. De politiska satsningar som vi socialdemokrater vill genomföra bygger på stor kunskap och lång erfarenhet och jag hoppas därför att det blir vi som får väljarnas förtroende under nästa mandatperiod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar