onsdag 4 augusti 2010

Tankar inför valet den 19 september

Det som jag allra mest ser fram emot idag är valet den 19 september. Valarbetet startade redan under våren och fortsatte under Almedalsveckan för min del. Men det mest intensiva arbetet återstår och jag har idag fått information om kommande valaktiviteter i form av dörrknackning, utdelning av informationsmaterial och valstugearbete med början i nästa vecka. Det är min första valrörelse och jag riktigt längtar efter att komma igång med detta arbete. Det känns så otroligt viktigt för vårt samhälle på alla nivåer, kommun-, landstings- och riksdagsnivå, att vi får en rödgrön regering efter valet. Detta för att vi ska kunna behålla och samtidigt utveckla den samhällsmodell som varit så framgångsrik under många år - den svenska modellen byggd på socialdemokratisk värdegrund om ett jämlikt och solidariskt samhälle.

Jag kommer att ägna mesta möjliga tid fram till valet den 19 september till att samtala och informera om vår socialdemokratiska och rödgröna politik. Jag hoppas många vill lyssna på mig och andra som vill diskutera politiska frågor. Frågor som mänskliga rättigheter, demokrati och jämställdhet kan aldrig tas för givna utan måste ständigt erövras. Därför är det viktigt att vi diskuterar hur vi vill att vårt samhälle ska se ut och använder vår möjlighet att rösta och därmed påverka samhällsinriktningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar