måndag 2 maj 2011

Mitt första uppdrag är avslutat

Idag har jag avslutat mitt första uppdrag som förtroendevald. Jag har varit ersättare i styrelsen för fastighetsbolaget Sankt Kors i Linköpings kommun under knappt fyra år och i och med dagens bolagsstämma överlämnar nuvarande styrelse sitt uppdrag till nya ledamöter.

Bakgrunden till Sankt Kors är att Linköpings kommun har behov av att det finns tillgång till bra kontorslokaler och andra lokaler för näringslivets behov. Bolaget är dessutom en del av kommunens insatser för att skapa sysselsättning och arbetstillfällen. Bolaget har utvecklats på många sätt under åren, vilket lett fram till följande affärsidé: "Sankt Kors skall medverka aktivt till näringslivets utveckling genom att erbjuda ändamålsenliga lokaler med god service. Sankt Kors skall utveckla tillväxtmiljöer i nära samverkan med sina kunder samt tillhandahålla parkeringsplatser för ett levande city". Bland Sankt Kors fastigheter kan nämnas Wahlbecks företagspark, Mjärdevi Center och Vreta Kluster.

Jag kan se tillbaka på fyra lärorika och trevliga år där jag lärt känna såväl verksamheten som styrelseledamöter och tjänstemän i Sankt Kors. Det har varit både intressant och givande att få delta i utvecklingen av bolaget.

Jag har därmed avslutat mitt första kommunala förtroendeuppdrag och övergår nu helt till uppdrag inom landstinget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar