söndag 28 mars 2010

Min första politiska överläggning



Det är ett halvt år kvar till valet och valarbetet är i full gång. Fredag - lördag i förra veckan deltog jag i min första överläggning i Söderköping tillsammans med nuvarande ledamöter och de nya kandidaterna till Landstingsfullmäktige. Efter en trevlig presentationsrunda fick vi lyssna till ett föredrag av professor Margareta Kristenson om hälsofrämjande och sjukdomsförebyggande arbete. Det blev en bra inledning till vår fortsatta diskussion om det socialdemokratiska förslaget till hälso- och sjukvårdspolitiskt program - ett bra program som jag tycker lägger grunden för en framgångsrik hälso- och sjukvårdspolitik för Landstinget i Östergötland. Under de två dagarna fick vi också en bra introduktion till valkretsarbetet och tillfälle till trevlig samvaro. Jag hade sett fram emot dagarna och mina förväntningar infriades på alla sätt. Jag står på plats 10 och känner mig stolt över att vara en av kandidaterna för socialdemokraterna till Landstingsfullmäktige.

Efter att denna överläggning avslutats fortsatte jag till S-kvinnors distriktsårsmöte på Marieborgs folkhögskola i Norrköping. Tyvärr missade jag förmiddagens föredrag av Margareta Winberg, men jag kunde ändå delta i utdelningen av S-kvinnors idrottsstipendium som gick till triathleten Annie Thorén (bild). Det ska bli spännande att följa denna jätteduktiga och härliga tjej i sin fortsatta idrottskarriär. Jag fick också möjlighet att delta i valet av styrelseledamöter och vår nya ordförande Irma Görtz (bild). Jag har varit med som ersättare i distriktsstyrelsen under ett år och det har varit både intressant och lärorikt att få delta i arbetet. Det kommande året har jag dock valt att inte ställa upp för omval utan vill istället satsa på arbetet som vice ordförande och valledare för S-kvinnor i Linköping. Jag tror att den nya styrelsen med Irma i spetsen kommer att göra ett mycket fint jobb under året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar