måndag 15 mars 2010

Våren i Rom





Jag har idag kommit hem efter några dagars semester i Rom tillsammans med min närmaste familj och släkt. Under resan firade vi min syster Carins 50-årsdag med ett besök på vingården Donnardea bara 20 km utanför Rom. I samband med vingårdsbesöket åt vi middag i Castel Gandolfo, den ort där påven har sitt sommarresidens. Vi kunde här njuta av både god mat och vacker utsikt. Vi hann också se flera av Roms gamla sevärdheter. En annan form av sevärdhet var de annorlunda parkeringslösningar som vi såg prov på.

Detta år är våren sen också i Rom, ännu bara några få utslagna träd och blommor, men gröna gräsmattor och många uteserveringar. Trots att våren inte hade kommit så långt som vi hoppats blev dagarna ändå mycket trevliga.

Italien har alltid varit mitt favoritland när det gäller såväl mat, design, kultur som natur och genom mitt mynt i Fontana de Trevi hoppas jag snart vara tillbaka igen.

Här är några bilder från min resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar